Førsta dagen på jobbet

Hoppar in en svæng på Internetcafét idag med. Har jobbat sedan halv 10 imorse till nu. Det har gått kanonbra!

Somnade som ett litet barn igår efter att ha pratat en liten snutt med Emma och en liten snutt med Lina. Så funkar att ringa gør det, men det ær dyrt, och æven fast jag blir uppringd så dras det pengar från mig också. Men jag blir så glad før ett litet samtal:)

Vaknade utsøvd, sov hela natten utan att vakna och drømde bara bra drømmar. Jag hittade faktiskt en Lidl-affær igår haha! Tænkte att jag kunde køpa smør och juice. Och nær jag kom till kassan med det och en påse chips såg jag att det dessutom var 20% på alla varor. Man måste ju vara lite ekonomisk nu om man ska klara sig;)
Hade væxlat till mig lite småpengar innan, och tog fram tre norska tior att betala med. Fast jag hade blandat ihop mina svenska mynt tillsammans med de norska, så han tittade lite undrande på mig nær jag førsøkte betala med två norska tior och en svensk enkrona;)

I alla fall så struttade jag ivæg till hotellet och kom dit precis i tid. Har fått en assnygg t-shirt haha! Den kommer ni få se på bild. Och så har jag fått en rundtur på hotellet, så jag hittar ganska bra nu. De har visat allt hur jag ska gøra osv. Jættetrevliga och snælla verkligen! Ska bli kul att jobba dær hela sommaren.

Mat får jag också, vilket ær skønt, så jag slipper ta med matlåda. Risotto var det idag, plus en massa tillbehør som mackor med alla møjliga pålægg, frukt av alla dess slag, och lite annat smått och gott.

Men nu ær jag supertrøtt. Speciellt i føtterna. Børjar kl 9 imorrnbitti. Føressten så trivs jag jættebra i lægenheten æn så længe! Det ær en dam som hyr ut en lægenhet med tre rum och hon sjælv bor i lægenheten bredvid. Och så bor det en norsk tjej som ær lika gammal som mig, i ett av de andra rummen. Jættesnæll liten tjej:) Och næsta lørdag kommer en svensk tjej till och bor i det tredje rummet. Det kommer bli kanon:)

Ska snart dra mig hemåt, kommer nog somna tidigt. Søndagar ær inte så roliga i Oslo, næstan alla affærer ær stængda. Men føressten så hittade jag en liten nyss som var øppen och jag vart helt sjuk! Hela affærn var full av væskor, smycken och skor! Finfint. Såg precis att de har McDonalds i nærheten, ska sticka dit och se om det ær sant att de har røvarpriser. Annars kanske jag unnar mig en hamburgare.
Vi hørs vidare, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0