Rart=konstigt, roligt=lugnt

Nu är jag äntligen hemma och nu lämnar jag inte mitt rum förrns imorrn! Sovit alldeles för lite på senaste. Dessutom har jag jobbat tre pass i rad. Synne, som jag jobbade med igårkväll tyckte att det var rart att jag skulle jobba tre pass i rad. Rart betyder konstigt på norska. Som tur var så visste jag det. Dessutom tyckte hon att det var roligt i köket igår. Och det tyckte hon säkert också, men när hon sa att det var roligt så menade hon att det var lugnt. Så det är lätt att luras till att tro att orden betyer samma i Norge och Sverige. Men nu har jag inte alls några problem med att förstå längre. Det är nästan till och med så illa att jag redan börjar använda norska ord. Mest för att min chef är spansk och inte förstår svenska så bra. 

Köpte med mig en risifrutti, kex, cola och kinderägg hem efter jobbet, måste ju få kalasa lite nån gång ibland. Sen får vi se hur det blir imorrn, skulle faktiskt gärna jobba kväll eftersom det inte känns så lockande att sitta ensam på midsommarafton. Men jag är ledig imorrn. Kanske hittar på något med rumskamraten min? Jag går inte ut själv på kvällen alla fall, gick hem ensam från jobbet igårkväll vid halv 11 och vad konstiga människor det var ute, en vardagskväll. Har mitt överfallslarm i väskan hela tiden!

Nej jag tror faktiskt jag ska mysa ner mig i sängen och titta på film, det regnar utanför och jag är megatrött och seg. Imorgon ska jag ut och göra byn!



Den här söta puben skulle vara perfekt att sitta på med en kall cider en varm sommarkväll. Den första bästa som kommer och hälsar på mig ska jag bjuda på en öl/cider här :D



Midsommar i Danmark och Norge
I Danmark och Norge firar man Sankthans aften genom att tända bål, lekar och avbränning av papperhäxor.

Hittade detta på wikipedia. Kanske håller mig inne imorrn ändå haha.

Kommentarer
Postat av: Amandasundgren

Mysigt hus :)

2008-06-19 @ 17:44:19
URL: http://amandasundgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0