Måndag, första vardagen här i Oslo

Det går inte så bra för mig. Innan jag åkte hemifrån bestämde jag mig för att det enda jag skulle spendera pengar på var boende och mat. Jag skulle inte alls köpa något annat, bara TITTA lite i affärer. Men hallå, jag heter Tilde och jag älskar att shoppa. Idag blev det ett par skor och en tröja!

Fast båda grejerna var det halva priset på, så jag har inte spenderat några stora pengar direkt. Och ända sen i februari har HELA mina studiebidrag gått åt till körkortet. Så jag tyckte jag var värd att köpra några saker nu, när jag dessutom klarat mer på de fyra sista dagarna än de flesta. Klarat körkortet, tagit studenten med finfina betyg, åkt till Oslo helt själv & börjat jobba! Så nej, jag behöver inte ha dåligt samvete att jag unnade mig två saker på stan.

Det har gått bra på jobbet idag med. Jag har vart med på ett möte och träffat alla som jobbar på hotellet. Vi lekte även en lek som jag verkligen inte fattade ett skvatt av. Jag börjar förstå språket, och fattar allt de säger, men förklaringen till den där leken alltså...

Imorgon börjar jag halv 7 (blä) och ska vara i frukost och kök (skönt att slippa städa en dag), till kl ett ungefär, då ska jag iväg till skattekontoret.

Föressten så kom jag nästan försent imorse, precis när jag skulle gå härifrån så fick jag näsblod! Det var inte kul. Och så har jag jätteont i en tå, jag fick visst tydligen ett skoskav av studentskorna ändå. Ett rejält. Svullet är det och blöder nästan hela tiden. Slog i tån i ett sängben förut och jag trodde jag skulle börja gråta och skrika.


Frukosttajm! :D (Jag har köpt pålägg idag också. Gurka.)


Jag har lallat runt på Karl Johan, som Winnerbäck så fint sjunger i Elden. En stor gågata med massa härliga affärer.


Det stog en silvrig mänsklig staty på gatan.


Och en pirat också.


En härlig juice & smoothie bar. Där ska jag unna mig en god smoothie en vacker dag. De är dyra som tusan. Över 50kr för en liten mugg på kanske 2 dl.


Och så hittade jag en jättemysig tvålaffär!




Nu har jag avnjutit lite biggaråer som jag köpte förut. Mumma!


Kommentarer
Postat av: DARIJA

Hahaah det där med att bästamma sig för att inte spendera pengar på någonting annat än mat ovh sen blir det typ allt annat förutom mat... låter PREcis som mig ;) heh de blir alltid såå!! ;P men Oslo är uunderbart fiiint :d ha en braaa dag :D

2008-06-16 @ 20:55:33
URL: http://dari.blogg.se/
Postat av: lydia

rolig pirat haha

2008-06-16 @ 22:13:26
URL: http://lydiias.blogg.se/
Postat av: johanna

Köörsbär muums =)

2008-06-17 @ 11:09:33
URL: http://johannadinfurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0