En promenad genom Norges huvudstad

Idag har jag varit i köket, gjort frukost, lunch till hotellets anställda, förberett kvällsbuffén och förberett morgondagens frukost. Kan ju säga att det var ganska mycket roligare än att städa rum;)
Fick sluta vid 12 för att sticka iväg till Skattekontoret. Mellanlandade hemma först, och stack iväg igen. Märkte, när jag hade gått ett kvarter, att jag hade glömt kartan hemma. Orkade inte gå tillbaka och hämta den, så jag gick på känn och jag hittade utan problem! Gick inte ens vilse. O då har jag inte ens vart i närheten av det området förut.

Imorgon känner jag på mig att det kommer bli en jobbig dag. Ska jobba från 9 till 22. Med ungefär 2-3 timmars rast mitt på dagen. Då går jag nog hem och tar en powernap:)

Efter att jag hade vart på skattekontoret tog jag en promenad. En lång promenad. På ca tre timmar. Trött nu med andra ord, ska se en film nu och kanske äta något. Sen blir det godnatt för min del.


En gata i Oslo


Radisson SAS har ett stort fint hotell mitt i Oslo


Gick över motorvägen som går genom staden


Fin stad är det


Hittade en konstig byggnad


Ett operahus var det


Man kunde gå upp på taket


Och titta på utsikten


Några fina båtar låg vid kajen


Härligt


Det har vart soligt och varmt hela dagen


Och så hittade jag en toalett


Som såg ut som en hiss


På denna båten kanske jag får lite extrajobb:) Det var där jag och Emma skulle ha jobbat från början


Jag är sliten och dan


Och jag köpte mig två fina blommor för 20kr
för att piffa upp fönstret lite

Kommentarer
Postat av: julia

Hej!

Snygg blogg!

Kolla gärna in hur det är att vara vanlig tonåring som studerar och arbetar på svt samtidigt!

Ha en trevlig dag!

2008-06-17 @ 19:42:35
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Giovanna -

fina bilder :o :)!

2008-06-18 @ 23:23:17
URL: http://juuuvs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0