Jobbig jobbdag

Jag är så galet megatrött nu. Det här har varit min jobbigaste dag hittills. 9 timmar har jag vart på jobbet. Sist jag jobbade var i torsdags, och då fick jag fem egna rum att städa och det tog nästan precis hela dagen. Måste ju vara noggrann. Idag fick jag 18 rum.
När klockan var fyra (slutar fem) så hade jag åtta kvar. Så det vart en hel del övertid idag. Men det var faktiskt dåligt planerat idag, vi var tre städerskor (usch, jag vill inte vara städerska, det låter så oglamoröst) på ett hotell med åtta våningar och 15 rum på varje våning..

Tänkte trösta mig med en mugg varm choklad att ta med mig på vägen hem efter dagens slit. I flera timmar längtade jag efter den där chokladen. Så när jag slutade stack jag upp till kaffemaskinen på hotellet och skulle ta en take-awaymugg och fylla med choklad. Men de var slut. Och det fanns inga på lagret. Jag kunde ju inte gärna ta en porslinsmugg med mig. Så det blev ingen choklad.

Men nu har jag ätit pommes och är rätt så glad ändå. Imorse när jag skulle iväg stog ett paket utanför dörren till mig! Från mamma:D
Godis, mat, handduk, ett sött litet brev och ett egendomligt kylskåp till flaskor (ska visa bild imorrn). Då kan man inte bli annat än glad!

Och nu är det sovtajm, börjar 9 imorgon. Skulle faktiskt aldrig palla att jobba på ett hotell på heltid. Har bara jobbat en vecka och orkar snart inte mer haha. Men ska stå ut i sommar alla fall.


Denna syn fick jag imorse när jag åt frukost. Mitt över gatan satt två katter och tittade på mig. Så sött. Ser ni dem? En helvit i fönstret längst till höger och en svartvit i fönstret till vänster :) Saknar min lilla Stella!


Och såhär har min dag sett ut i stort sätt. Observera att det bara är det ena pappret.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Städar du bara? :/ Eller gör du annat där med? :)

2008-06-23 @ 12:35:59
URL: http://secondstar.blogg.se/
Postat av: jejja

jaså så du städer typ på hotel eller?

2008-06-23 @ 16:28:23
URL: http://hjos.blogg.se/
Postat av: mmartinis

vist är dom :)

och billig. hur bra som helst!

2008-06-23 @ 17:11:38
URL: http://mmartinis.blogg.se/
Postat av: Jenny

taaack:D:D

2008-06-25 @ 00:27:04
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0