Åker till Norge på lördag!

Har haft en helt underbar jul! På julaftons morgon gick jag upp jättetidigt och satt i soffan med tända ljus och fixade det sista med julklappar och sådant. Sen knallade jag hemåt till mamma med två stora kassar med julklappar (haha!) och där blev vi upphämtade av Petra och så åkte vi till Essan och morfar för grötfrukost. Efter det blev det en sväng hem till mormor och Christer för att till slut landa hemma hos Petra och Roffe, där vi spenderade hela eftermiddagen ock kvällen. Åt massa mat och godis, delade ut julklappar och tittade på Mamma mia! Det är inte klokt vad jag älskar den filmen! Sen sent på kvällen följde jag med mamma och Nelly hem och delade ut de sista klapparna. Är så himla nöjd med hela julaftonen:)

På juldagen blev det utgång med Hanna, riktigt roligt och mycket folk ute! Men både kö in och ut från Harrys, det var lite jobbigt. Så jag var skapligt bakis igår och gjorde ingen nytta alls. Låg i soffan hela dan!


Och nu börjar jag bli sådär äckligt nervös. På lördag åker jag iväg till Norge och jobbar. Först 6 timmar på ett tåg och sen 9 timmar på en buss. Boende är fixat, en hel övervåning på ett hus, två rum och eget kök och badrum!
Men om det finns någon som är sugen på att finna lyckan i en liten by i Norge så finns det andra rummet tillgängligt;)

Så i veckan ska jag fixa med allt som måste fixas. Och packa.. Troligtvis kommer jag hem igen till våren/sommaren. Jobbigt det kommer bli att vara ifrån mamma, jag som är världens mammagris :P


Mitt boende!


Førde, som byn heter. Visst är det vackert?!


Mitt jobb!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ser ju jättefint ut! Kul att du vågar dig på något så långt hemifrån och från oss!

2009-12-27 @ 23:22:58
URL: http://brunettpekka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0