'Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan'

Nu ikväll blev allt julpyntande klart, och tur var väl det, för imorgon är det första december! Vilket påminner mig om att ta fram chokladkalendern.

Igår var inte riktigt min dag. Stog på torget i nästan fem timmar och serverade glögg och pepparkakor, samtidigt som jag fryste häcken av mig. Tårna förfrös. Näsan rann. Men men, jobb är ju alltid positivt, speciellt där runt den 25:e..

Sen när jag var klar på torget åkte vi hem till mormor och Christer som firade 40-årig bröllopsdag och fikade. När jag kom hem igen fortsatte julstöket och jag slog sönder en glödlampa, vippade blomkrukor, tappade polkagrisar över hela golvet, och ja, jag gick och la mig och drog täcket över huvudet. Men idag har jag alltså blivit klar. Det blev hur mysigt som helst! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0