Sikringen popper

Jaha, då börjar denna dagen också lida mot sitt slut. Gick bra på jobbet idag med, har fått göra lite maträtter och latte och varm choklad o sånt. Det roliga är att de inte gör varm choklad på kakao eller oboy. Nej de blandar chokladsås och mjölk hahah! Gött.

Men jag blir så jäkla irriterad på norska språket!! Fasen vilken svår dialekt det är här! Eller dialekt o dialekt, det är ett helt annat språk med andra ord! Fattar verkligen ingenting, vilket är lite jobbigt när jag ska stå i kassan haha. Stackars människor, fattar inte varför jag inte förstår dem. Men men, det kommer väl med tiden hoppas jag.

Kallt är det också. Som fanken! Ute är det väl nästan 20 minus nu och inne kanske.. 16-17 grader? Men jag ska få hjälp med det imorrn så jag slipper frysa. Proppen går, eller sikringen popper, som man säger här, så fort jag höjer värmen på elementet..

Börjar 07.30 imorgon också, sen är jag ledig på torsdag! Ska bli skönt med sovmorgon. Sen jobbar jag fredag och lördag. På fredag ska det bli 30 minus här, gud så härligt eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0