Den jävliga resan..

Då var man hemma i gamla Motala igen då:) Känns fortfarande lite märkligt.. Och vilken djäluvsk resa.. Jobbade till 7 måndag kväll, stack hem och hämtade resväskan och gick till flygbussen. Kom till flygplatsen och checkade in FÖR FÖRSTA GÅNGEN i mitt liv, har ju aldrig flygit förut! Men jag var inte ett dugg nervös, bara förväntansfull.
Dock fick jag lite smått panik när de ropade ut i högtalarna att flyget skulle bli försenat. Och jag som redan hade snålt om tid från Gardermoen till centralstationen. Efter 40 min kom flygplanet i alla fall och vi skuttade på. Sen tog det ytterligare 10 min innan vi startade, så sammanlagt blev vi 50 min sena.
Men själva flygresan var hur rolig som helst haha! Dock var det ju mörkt ute så man såg inget. Och planet var inte större än en buss! Såg precis ut som en buss innuti, två säten, mittgång och två säten till, fast lite kortare än en buss och trängre! Så det var lite skakigt ibland haha.
Vi kom till Gardermoen 22.30 istället för 21.40. Men jag skyndade mig att hämta min väska och hoppade på flygtåget i hopp om att jag skulle hinna med min buss ändå, som gick 23.00.
23.05 var jag på centralstationen.. Snacka om surt!!
Men jag tänkte bort det och gick för att köpa första bästa biljett till morgonen därpå. Förklarade allt om förseningen för damen i biljettdisken och sa att jag ville köpa en ny biljett. Visst, sa hon, men sen får du ta in på hotell, för vi stänger mellan 1 och 4.
Då kan vi snacka om att jag fick panik. Hotell?! Det hade jag verkligen ingen lust att lägga en massa pengar på. Så mitt enda alternativ var att åka tillbaka till flygplatsen och sitta där tills centralstationen öppnade igen.
Blev en rätt seg natt kan jag säga, kunde verkligen inte sova. Köpte lite mat i en kiosk och fick flera uppmuntrande telefonsamtal från en norrman haha;) Så natten flöt på relativt bra ändå.

Tidigt på morgonen sökte jag upp folk från SAS för att se om jag kunde få ersättning för de biljetter jag betalat men inte kunnat åka med, fick svaret att jag kunde maila och berätta allt, men att de inte trodde att jag skulle få något. Surt..

Åkte till centralstationen och bokade ny biljett hem och hoppade på tåget 07.26. Så var hemma i Motala halv 2 och eftersom INGEN visste om att jag skulle komma hem så bad jag Petra komma och hämta mig vid stationen och så åkte vi hem till mamma som fyllde år, och överraskade henne;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0