På riktigt

Godkväll. Tänkte egentligen inte skriva något speciellt, ska snart gå och lägga mig. Så jag skulle bara lägga in en text här i bloggen, som jag bara läser om och om igen. Så himla fint skrivet!

"Jag brukade titta på honom efter tre och ett halvt år och det pirrade så mycket i min mage att skrattet bubblade fram. Folk brukade fråga om jag inte tröttnade eller tyckte det var tråkigt. Jag förstod att de inte kunde förstå vad vi hade. Två år efter hans första sms började jag fortfarande le varje gång hans namn stod på skärmen.

Det är på riktigt och det är så jag vill ha det. Och nu vet jag att man aldrig ska nöja sig med mindre.


Jag känner två stycken som vi kan kalla för min mamma och pappa. De vill fortfarande sitta bredvid varandra när vi går ut och äter och om vi går på stan ska de alltid hålla handen. 25 år senare.
Jag känner två till, vi kan kalla de för min farmor och farfar. Som fortfarande kallar varandra för gulliga smeknamn och tycker om att klappa på varandra när vi spelar kort. 50 år senare.


Det finns. Vissa verkar tro att det inte är på riktigt. Men på riktigt finns. Kyssar som smakar bättre för varje gång och fjärilar i magen när han lägger sin arm om din midja en miljon gånger senare. Visst är det fint att veta?"


Åh, det är precis så jag vill ha det. Jag vill hitta den rätte som alltid kan få fjärilarna i magen att fara runt som galningar.
Texten är skriven av Michaela Forni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0