'At the end she said to me: Why are you here, with the autumn leaves?'

Det har varit helt underbart att vara ledig i två dar. Det behövdes. I måndags kväll var det personalmöte, det skulle ha tagit en och en halv timma, men vi blev kvar i över tre timmar haha! Fast då ska väl tilläggas att det planerades lite kring en personalfest;)

Igår var jag snäll storasyster och överraskade med nygräddade pannkakor med sylt och glass till frukost! Sen tog vi ett varv på stan och jag inhandlade tre rosa plagg för 50kr/st. Mycket nöjd! Och idag invigde jag mina nya vårskor. Solen har skinit idag med, så himla härligt! Längtar massor efter riktig vår och hoppas innerligt att vi slipper mer snö!

Nu ska jag och syster snart ta en nattpromenad, jag börjar inte förrän halv 1 imorrn. Och innan det ska vi kolla in en ny klädaffär som öppnar imorgon. Tror jag kommer bli helt salig för det är förmodligen en butik i min smak!

Nästa vecka är det påsk, vilket innebär mycket ledighet i och med alla röda dagar. Till skillnad från Sverige så är även skärtorsdagen röd dag här, så jag blir nog ledig från onsdag till tisdag om jag inte behöver jobba påskafton.

Och till sist - imorgon är det våffeldagen och jag tror jag blir deprimerad på riktigt. Jag ÄLSKAR våfflor! Men har inget våffeljärn här..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0