'Du & jag, för oss'

Klockan 07.25 gick Emmas tåg. Nu är hon hemma igen och jag sitter ensam på mitt lilla rum. Saknar henne galet!
Men jag uppskattade verkligen hennes besök.
Vi har ätit rökt fisk i solen, vi har lallat runt på Karl Johan, vi har blivit röda om nosarna, vi har spanat på söta norrmän, vi har åkt båt i Oslos skärgård, vi har gått så vi fått ont i fötterna och vi har ätit på restaurang.
Det var som semester mitt i allt. Och jag var jätteglad som fick ledigt från jobbet, så vi fick ännu mer tid tillsammans! Vi har även planerat hösten och jag längtar!
Finare människa än Emma är svårt att hitta.

Jag har tagit över 500 bilder de fyra dagarna Emma var här. Lägger inte ut alla då det skulle ta alldeles för lång tid. Men här kommer ett litet smakprov på vad vi har upplevt:


DAG 1. Första kvällen köpte vi rökt makrill och potatissallad och satte oss vid Akershus fästning och åt!


Magisk utsikt


Vi vart mätta och lekte lite med maten. Fy oss!


DAG 2. Emma är söt


Vi tittade på skepp dagarna långa och drömde oss bort till horisonten


Oslo hamnområde


Oss, vi, nosotros


Våran fiende ligger och guppar på vågorna. Vi vet med all säkerhet att han försökte pricka oss med sina behov och han var nära!


Vi tog en liten båttur i Oslos skärgård, mååånga fina bilder blev tagna!




Vi krockade nästan med en liten båt..


Mamma mia, vad vackert!


Här vill jag bo


Skärgårdar är något av det finaste som finns


ÅH


Och på denna båten kunde man ha stått och serverat öl och mat..


Fröken-Fräken, så söt!




Sitter fina och glada på restaurangen och väntar hungriga på våran mat!




YUMMIE!!


DAG 3. Tog en svängom på Karl Johan, kollade i affärer och åt gott. Vi satt och vilade&solade mellan varven.




Sen solade vi en stund på min takterrass. Skulle bara kolla hur högt det var.


Emma ville också kolla.


Här är våra skuggor!


Vi tog en lååång promenad runt Oslo. Tillslut kom vi till Operahuset, tog en sväng upp på taket och jag tror vi fick solsting, för vi var helgalna, det har vi bildbevis på. Men så roligt ska vi inte ha här ;)






Glad skit!


Tjoho


DAG 4. Och den tråkigaste bilden av dem alla, imorse när jag vinkade av min snutt. Jag ville verkligen smita på tåget och ta en liten snabbvisit hemma!
SAKNAR DIG! <3 OCH SÅ SAKNAR JAG ALLA ANDRA SÖTNOSAR DÄR HEMMA!

Kommentarer
Postat av: Liljeholmsbron

Härliga sommarbilder Oslo kan vara så vackert !

2008-07-03 @ 20:40:03
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0