'I know where I belong'

Gick hemifrån vid 11 och kom hem vid halv 4. Har alltså vart ute en hel del! Massa fint har jag sett och massa fint har jag med mig hem.
Jordgubbar hittade jag också! Ingen midsommar utan jordgubbar. 13kr kostade de, det var billigt, innan har jag inte sett några gubbar som kostar under 25kr.

Var nere vid Aker brygge, dit jag ska ikväll på konsert. Hittade en affisch med alla artisterna. Massa var det! Men kände bara igen två: Kobojsarna haha, och Kurt Nilsen. Åh Emma, nu skulle du ju vart här! Kommer ihåg när du sa att du önskade att vi sprang på honom här i Oslo;)

 
Kurt Nilsen - She's so high



Såhär har jag då varit klädd idag. Jeansshorts, mammas gamla Rolling stoneslinne, hårband runt halsen, leggings, tröja och väska.


Håret har vart lockigt och fint också!


Tog en promenad ner till Aker brygge.


Många fina båtar, affärer och uteserveringar.


Båt till salu:D


Soligt har det varit mestadels. Lite mulet då och då. Inte riktigt sitta-i-park-och-mumsa-på-något-gott-väder som jag hade hoppats på, men istället blev det shopping-väder!


Ett par ursköna skor från Din sko fick följa med mig i en påse. Har tittat på dom hemma flera gånger och tänkt att de där ska jag köpa när jag får pengar. Men pengarna har liksom gått åt till annat. 340kr har de kostat men jag betalade 129kr! Jäkligt bra. Ville egentligen ha de tan-färgade, men de var slut i min storlek och jag tyckte att det kunde vara lite kul med en läcker färg på fötterna.


En blomma runt handleden har jag haft. Det är egentligen en tofs.


Mysigt som bara den.


Ett litet vattenfall.


Och en gubbe som går på styltor i vattnet.


De bygger om i nästan hela staden och fint blir det!


Aker brygge-shopping.


Åååh, vadå hemlängtan? Då vet jag i alla fall vilket håll jag ska traska åt ifall jag får för mig att gå hem..


Hahah, dagens roligaste! Klockan var liksom 14.26 när jag tog den här bilden.. Nej, tiden går inte, den står still! :D


Kungliga slottet!


Karl Johans gate


Vinmonopolet. Här måste man vara 20 för att få handla. Och tur är väl det, för visst att det är dyrt i Norge, men sprit är om möjligt ännu dyrare!


Musikal!


Blomaffär i centrum :)


Varning, åker man här tippar fordonet! Haha:D


De har visst Järnia i Oslo också, då tycker jag att storasyster kan komma
hit och jobba istället;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0