Jag ær framme i OSLO nu :D

HEJ ALLIHOPA! Nu ær jag i Oslo! Fy attan vilken resa det har varit. Ær helt slut. Sitter på ett Internetcafé nu och uppdaterar lite.

Hoppade på tåget i Motala i morse halv 9 och var i Hallsberg 10 øver 10. Satt dær och væntade på tåget till Oslo. En stor tung resvæska hade jag, som væger bly, en weekendbag med massa mat, datavæska med min dator (ska fixa med Internet på mitt rum sen, men vet inte om det fungerar førrns om några dagar), och min stora handvæska med lite olika saker i. Plus att min søta storasyster hade packat en påse med mat och en påse med schampoo, balsam, værktabletter, duschcreme, tuggummin, kexchoklad, plus en massa massa mer. Det bæsta var nog ændå Bamseplåstrena jag fick;)

I alla fall så var det assvårt att ta sig på och av tåg med den packningen. Tågresan gick annars hyfsat bra, men jag vart visst lite åksjuk, på grund av att en tant satt sig på min fønsterplats. Hon sov, vilket jag tror att hon låssades att gøra, eftersom hon flyttade benen från att sitta med dem i kors till att sitta vanligt. Men hon ville væl ha den platsen før sig sjælv. Hon gick dock av efter halva resan, men då var jag redan så spyfærdig att det bara var att førsøka sova lite.

Væl framme i Oslo vid halv 4 funkade inte min mobil, så jag fick inte tag i tjejen jag hyr rum av. Det gick varken skicka eller ta emot sms eller ringa. Chansade och gick till adressen jag fått. Men fyfan det var det værsta jag vart med om! Den astunga packningen plus att jag inte alls hittar. Gick fel ett antal gånger.

Kom fram tillslut alla fall, och hon jag hyr av ær supertrevlig! Och precis nær jag kom innanfør dørren børjade mobilen funka igen. Jag skrev på kontrakt, fick vælja vilket av de två rummen jag ville ha (superfræscha rum, huset ær helt nybyggt! Bilder kommer nær jag får igång min dator), och så skulle jag sticka tillbaka till stan før att væxla pengar på Forex till hyran. Men de hade stængt. 

Att gå till stan från lægenheten tog inte ens en kvart. Med packningen tog det två timmar! Kan ju erkænna att det rann en och annan tår ner før kinden då och då, med tanke på att mobilen inte funkade. Men nu kænns allt superbra! har vart och tittat på hotellet jag ska jobba på. Så jag hittar imorrnbitti!

Har æven snurrat runt lite bland affærer och annat skoj! Hær kommer jag garanterat trivas! Nu ska jag tillbaka till mitt lilla rum, kænner att huvudværken ær påvæg och jag behøver lite sømn. Uppdaterar så fort jag kan igen, troligtvis någon gång imorgon, beroende lite på hur jag jobbar.
Puss på er alla dær hemma=)  

Kommentarer
Postat av: lydia

låter kul !

2008-06-14 @ 23:38:14
URL: http://lydiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0