'Honey honey, how you thrill me, aha'

Händelserik och rolig helg har jag haft, trots jobb 10-18 både lördag och söndag.

I torsdags var vi och tittade på kattbäsarna igen, nu är de riktigt stora! Mysigt värre. Nu är det inte långt kvar innan Emma, Frida och Linus blir mammor/pappor till ulltossarna.

I fredags var det fint väder (för en gångs skull!), så jag och mamma åkte till Varamon en stund. Sen hem till Petra och mata hennes katter när hon är på semester. Då vart vi sugna på pizza, så vi gick till Napoli och köpte med oss mat och satt i Petras trädgård! Sen tog vi cyklarna till Maxi och köpte mat, godis och glass. Och så kom vi på den brilljanta idén att vi skulle titta på "Mamma mia" på Petras o Roffes bauta tv. 50 tum är lite skillnad från min 32 tummare haha. Så vi myste i soffan med gottis och film. Och jag blev så kär i filmen! Helt underbar!! Åh, nu vill jag åka till Grekland! (Förövrigt sitter jag och lyssnar på Abba nu, haha, asbra ju!) Så det blev en heldag med mammsen<3 :)

I lördags jobbade jag på turistbyrån i hamnen, och lite då och då fick jag åka till Duntis och folkracefestivalen(!) och dela ut lite broschyrer. Det var ju så oerhört länge sen jag var på folkrace. Ah, vilka minnen som kom upp när jag var där:D Träffade på lite människor jag kände på den tiden också, kul!
Sen när jag slutade var det bara att skynda hem och byta om, nya heelsen på! Jag sa ju i tisdags att jag skulle ta det lite lugnt med festandet ett tag fram över.. Jaja, man kan inte alltid hålla vad man lovar, och det är ju sommar! Så det blev personalfest på Med eller utan:) Vi satt i ett partytält på bakgården i 6 timmar och hade så jäkla trevligt! Nya ägarna är helt underbara. Och så var det gratis mat och gratis alkohol.. Farligt med det sistnämnda. Både cider och drinkar slank ner haha. Vi lekte Irländsk julafton (när man ska snurra och sen springa rakt) och Lenitha brakade rätt in i partytältet, hahah vad vi garvade. Farligt mycket kort togs också, väntar på att få se dom haha. Sen gick vi till Brygget en stund. Vi hade en del mindre genomtänkta dansmoves där, bland annat på borden, mer säger jag inte;) När det stängde gick vi tillbaka till Med eller utans bakgård och efterfestade. Kom hem vid fyra. Och jag skulle upp vid 9 och ta mig till jobbet. Ha, vad bra jag mådde när jag vaknade.. Men fy fabian vilken rolig kväll!!

Imorgon är jag ledig, så jag ska bara ta det lungt. Hade vart kul att dra till Måndagsklubben, men jag och mamma ska åka till Stockholm och shoppa på tisdag, så det blir inget av det. Dock blir det after work med turistbyrån på fredag;)
Nej nu ska jag ta och ge mig, har ju snart skrivit en hel bok om min helg. Men kul har det vart alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0