'Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut'

Jaha, nu var det ju ett par dagar sen jag skrev sist. Blir lätt så. Men jag har gjort en hel del, måste till och med kika i almanackan för att komma ihåg vad jag har haft för mig haha. Förra helgen var det fest hos Hanna. En lyckad sådan måste tilläggas. Sen jobbade jag alldeles för många timmar på lördagen..

Söndag och mors dag. Jag och lillasyster tog med oss mamma på picknick vid en brygga. Jättemysigt var det! Perfekt väder också.
Måndag blev det Varamon och sen en sväng in till kusinerna och kollade på kattbebisarna som bara var en vecka gamla. Både Emma och Linus hittade varsin som de gärna hade smugglat med sig hem. Men det tar ett par veckor till innan de får hämtas:)
I tisdags var jag på studiebesök på hotellen här i stan, med turistbyrån. Vi fick både välkomstdrink och buffé, inte dåligt minsann!
I onsdags jobbade jag hela dagen på turistbyrån, och det var första gången som jag INTE jobbade ensam, haha, det var mycket roligare.
Och i torsdags var jag och mamma i Stockholm! Åh, den staden är ju helt fantastisk. Fast den slår inte Oslo. Den är inte ens i närheten. Men bra är den ändå!
I fredags hade jag ett MYCKET givande möte med facket. Fy fan vad gött det kändes! Vi var flera anställda (från gamla jobbet) som var på mötet och efter en och en halv timme hade vi lättat våra hjärtan ordentligt. Så nu får vi se vart det leder. Sen bar det av direkt till turistbyrån i Varamon för genomgång, jobbar första dagen där imorrn! Sen hem och fixa iordning lägenheten för de två tjejerna som skulle bo här under tjejvättern. Kl 21 ringde jag upp dem eftersom de ännu inte dykt upp och då sa de att de fått förhinder.. Dåligt.
Och igår var det ju nationaldag, det firades med spagetti och köttfärssås och blåbärspaj till efterrätt haha!
Och idag bar det av in till Linköping, kom hem med en ny, superfin klocka! O så en lampa till lägenheten:) Och självklart har jag röstat också, det måste man ju göra!

Ujuj, mycket text! Nu ska jag snart sova. Ska skjutsa mamma och hennes kompis till bussen imorrnförmiddag, de ska åka på kryssning till Helsingfors! Har skrivit en liten önskelista från Taxfreen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0