'Does anybody know what we are lookin' for?'

Tredje dagen på jobbet. Språket börjar ge med sig litegrann. Jag har lärt mig massa nya ord. Gissa vad rundstycke med kviteost är?
Har i alla fall stått mycket i kassan, så det ska väl snart gå som smort det där med språket..

Imorgon är jag ledig! Ska sova ut ordentligt sen gå till skattekontoret och fixa med skattekortet. Har konstigt nog inte speciellt mycket hemlängtan, mer än att jag saknar mamma och nåra andra sötisar.

Ikväll skulle jag följt med min jobbkompis June och hittat på nått med hennes vänner, men jag kände att jag var alldeles för trött, så det får bli nästa gång! Har ju inte riktigt hunnit ta det nått lugnt sen jag kom hit. Fick i alla fall besök av Thomas ikväll, han fixade med mitt element (men nu strular det igen ändå haha) och visade lite roliga saker på datorn och drev lite med mitt svenska uttal. Men jag slog lite på honom och sa att hans jäkla norska inte var mycket bättre. Rolig typ det där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0