Första dagen på nya jobbet

Vaknade kl 8 imorse, kallt som satan var det. Men jag tog mig upp, åt frukost, klädde på mig och gick mot min första dag på jobbet! Kom dit, blev visad runt och skrev på papper och fick nycklar. Sen blev jag satt i arbete direkt. Har gjort mackor av alla dess slag, diskat, stått i kassan (!), jag som tänkte be att få slippa det de första dagarna tills jag kommer in i språket;) Men det gick bra och i slutet av dagen stog jag själv i kassan! Kassan är jättelätt, och det är ju för jag har kassavana både från Med eller utan och turistbyrån. Jobbigt med konstiga ord bara. Många som beställer svele. Vad är det liksom?! Haha, så nu har jag lärt mig nått nytt, det är typ som en pannkaka med nån ost emellan. Jättevanligt i Norge.

Lite missar gjorde man väl.. Slog sönder ett glas, kom åt lysknappen så hela restaurangen blev mörk (haha!), sprutade mjukglass över hela golvet när jag skulle göra glass.. Men som tur var skrattade de bara åt mig;)
Börjar 07.30 imorrn och jobbar till 15.30. Då blir det en sväng i lite affärer!

Tittade lite smått i affärerna i gallerian förut, hittade en vas, duk och tre fina ljus för sammanlagt 30kr, haha, kap! Måste ju få upp mysfaktorn här!
Nej nu ska jag nog sova snart. Blir förövrigt så himla glad när folk säger att de vill komma o hälsa på! Betyder jättemycket! Visst ska vi åka pulka hela dagarna och festa hela kvällarna Lenitha?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0