Resan till Oslo

Jaa vart ska man börja? :) Det har vart en lång dag. Vaknade vid 7 efter att ha fått ca 3-4 timmars sömn. Blev skjutsad ner till tågstationen av Petra, där hon, mamma, Essan och pappa vinkade av mig. Det blev lite känslosamt där ett tag;) Men det gick bra när jag väl kom på tåget. 
Efter ca 40 min var det byte i Hallsberg. Sen gick tågresan mot Oslo väldigt fort tycker jag. 4 och en halv timme tror jag det tog, men jag hade musik och tidningar som jag fördrev tiden med. Somnade tyvärr ingenting och det känns nu! Men då lär jag ju somna på bussen.

Har vart runt lite överallt i Oslo nu. Karl Johan, Aker brygge, Operahuset och så lite gallerior o sånt. Så himla fin stad! Men jag gillar den mer sommartid;) Ruggigt kallt är det här i alla fall. Nu ska jag snart gå och hämta ut mina väskor som jag har låst in och så ska jag gå och sätta mig nånstans och läsa tidningar. 3 timmar kvar innan bussen går.. Uh.

Måste säga att det finns en hel del läskiga människor här på Sentralstatjonen.. Men som tur är så är det många vakter här.

Imorrnbitti kommer jag alltså fram till Förde, så troligtvis kommer jag kunna fixa med Internet till min dator under dagen. Spännande det ska bli att komma fram! :)

Kommentarer
Postat av: Louise,mamma till Alva

Hej!

Louise här, kul med jobb i Norge, har inte emma sagt.

Tänkt bara kolla om du hade lust och tid att hjälpa mig med min blogg, vill ha ny design hehe.

Förstår om du inte kan/vill :)

kram

2010-01-03 @ 11:47:25
URL: http://loouiseroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0