'Dom är uppe på taken, alla är högt över staden, Sommarn snurrar fort när vi bara snöar bort'

Den senaste veckan har varit förjävla bra, om man får uttrycka sig så. I tisdags for jag och Frida till Jönköping för shopping. Hittade inget speciellt men köttbullarna på Ikea var minsann inte dumma. Sen flummade vi runt i lite affärer, hittade bh;ar stora nog att göra om till mössor, shoppade loss lite på systemet och Frida mobbade mig för min lite konstiga kärlek till beiga plagg haha!
Efter en lyckad heldag skulle vi stanna till i Gränna på hemvägen. Dock blev vi lagom frustrerade på parkeringen på Grännas torg som verkligen inte alls lutar.. Så det hela slutade med att vi skippade Gränna helt och hållet och tog en glass i bilen som vi köpte på en bensinmack i Ödeshög hahaha.

På kvällen mötte jag upp June vid tågstationen, hon hade åkt ända från Förde för att hälsa på mig:D Så efter jobbet på onsdagen blev det lite fest. Eller lite och lite, men kul var det alla fall;)

Så torsdagen blev skapligt seg, efter kycklingsallad på Robertos med Lenitha så blev det hem och soffläge resten av dagen. Men eftersom att det är sommar blev det ett par cider på Brygget framåt kvällen, riktigt mysig kväll!

På fredagen snodde jag pappas urcoola 740, så brummade jag, June, Lina och Lenitha in till Linköping för shopping. Hittade dock ingenting då heller, men taco/kina buffén var ju inte dum alltså. Sen stressade vi hem till mig igen, party party:) Riktigt bra kväll med mina favoriter! Dock kom jag hem halv 8, en aning trött. Men det var bara att dra sig till jobbet.

Sen, galna som vi är, blev det lite fest på lördagen också. Efter en liten sväng på krogen bar det av hem till mig igen, fyllehungriga. Tyvärr hade jag väl inte allt för mycket att bjuda på, så det fick bli currykryddad lax, nudlar och kebabsås, samtidigt som vi tittade på Svensson Svensson och Sunes jul;)

Söndagen gick åt till att följa June till tåget, städa, jobba och sen mysa med Lenitha på kvällen! Och igår blev det långpromenad och shopping med syrran, snabbt besök av Frida och vinkväll med Lina, fast jag skippade vinet, för en gångs skull;)

Och dagen har bjudit på en runda på stan med Frida, lunch på Ströget, jobb och lite senare ska jag möta upp Lenitha för promenad och en cider i solen på Sjövik!:D

Jösses, den här sommaren är ju bara för underbar! Dessutom har jag kommit på att jag förmodligen stannar i Sverige i höst, i alla fall som det känns nu. Så jobbsökandet pågår för fullt;)'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0